loading...
هرچی بخوای
هرچی بخواهی

تسلیت شهادت بانو حضرت فاطمه
http://atasheentezar.persiangig.com/monasebat2/1_fatemie_be1.gif

خوش آمدید

محمدرضاصالحی بازدید : 248 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

 

 

والیبال را از کجا شروع کردی؟
سال 83 والیبال را از مدرسه راهنمایی شروع کردم. در مدرسه ما فقط والیبال، هندبال و پینگ‌پنگ داشت و شاید اگر فوتبال هم می‌داشت به سمت فوتبال می‌رفتم و از بین این رشته‌ها من والیبال را انتخاب کردم. اول راهنمایی وارد والیبال شدم تا سال سوم که مربی از استقلال آمد و من را انتخاب کرد من چون درسم خوب بود قبول نکردم ولی از تابستان شروع کردم و این جوری وارد والیبال شدم.

* چطور به تیم ملی رسیدی؟
قبل از اینکه ولاسکو به تیم ملی دعوتم کند بازی من را در لیگ و تیم ملی جوانان دیده بود به من گفت که به من اعتقاد دارد و مثل مربی‌های ایرانی دنبال بازیکنان اسمی نیستم.

* برقراری ارتباط با بازیکنان تیم بزرگسالان چطور بود؟
با وجود اینکه من از سایر بازیکنان کوچکتر بودم ولی خیلی زود با هم ارتباط صمیمانه برقرار کردیم و  و این کمک کرد که راحت تر بازی کنم.

* با ولاسکو و ست‌کویچ در تیم های بزرگسالان و جوانان کار کردی. نظرت در مورد این دو مربی چیست؟
ست‌کویچ خیلی برای من زحمت کشید و من والیبالم را مدیون او هستم. اما ولاسکو در میدان بزرگتری به من بها داد و هر دو برای من کار ارزشمندی کردند. ست‌کویچ من را ساخت بزرگ کرد و به والیبال معرفی کرد و ولاسکو هم یک میدان بزرگتری را برای من فراهم کرد. اما در خصوص سطح فنی افتخارات ولاسکو نشان دهنده همه چیز هست و نیازی به تعریف ندارد. اما ست‌کویچ هم واقعاً مربی خوبی است با وجود اینکه خیلی‌ها از او انتقاد می‌کنند اما در طول چهار سالی که من با او کار کردم 3 دوره به فینال رسیدیم و در دوره آخر ششم شدیم.

 * این فصل هم با تیم باریج اسانس کاشان ادامه می‌دهی؟
بله. امسال هم با باریج اسانس کاشان قرارداد بستم و خوشحالم چون تیم شهرم است. از این کار راضی ام، انشاءالله که نتیجه بگیریم.

* غیر از باریج اسانس هم پیشنهادی داشتی؟
بله.

* از کجا؟
اسمش را نیاوریم بهتر است.

* مدت قراردادت چقدر است؟
امسال تمام بازیکنان زیر 28 سال باید 2 ساله می‌بستند و من هم مثل بقیه 2 ساله امضاء کردم.

* برای این فصل چند بازیکن از قبل مانده‌اند؟
4 بازیکن فصل قبل از ما جدا شدند و بقیه از ترکیب قبل هستند و چند بازیکن جدید هم اضافه شدند.

 * فکر می کنی امسال چه نتیجه‌ای می‌گیرد؟
پارسال چهارم شدیم، مردم توقع دارند امسال روی سکو باشیم. تیم خوبی داریم اما مقداری جوان هستیم. مسن‌ترین بازیکن ما 25 ساله است. اگر جوانی تیم کار دستمان ندهد ما امید زیادی داریم که موفق شویم و در بازی تدارکاتی هم سایپا و کاله را بردیم. امیدوارم که از پیروزی ها مغرور نشویم.

* امکانات باشگاه چگونه است؟
شهرستان‌ها مقداری مشکلات دارند اما امسال بهتر شده. سالن وزنه و تمرین به اندازه توانایی شهرستان است و بیشتر از این امکاناتی وجود ندارد که برای ما فراهم کنند با این چیزی که وجود دارد مربیان و کادر فنی تلاش کردند بهترین شرایط را برای ما فراهم کنند.
تیم توزین الکتریک هم تا فصل پیش در سوپر لیگ بسکتبال بود که متأسفانه به دلیل همکاری نکردن مسئولان شهرستان، این باشگاه از ادامه فعالیت انصراف داد ولی امسال هم مدت تمرینات ما بیشتر شده و هم منظم‌تر و هم مسئولین بیشتر رسیدگی می‌کنند. چون دیدند اگر امکانات بیشتری بدهند این تیم می‌تواند نتیجه بگیرد.

""

* شما ملی‌پوشی هستید که در سطح جهانی هم مطرح شدید. فکر می کنید امیر غفور در بین مردم چه جایگاهی دارد و آیا از وضعیت موجود راضی هستی مثلا در مقایسه با جواد کاظمیان که همشهری شماست؟
مردم خیلی به من لطف دارند ولی فوتبال را با هیچکدام از رشته‌ها نمی‌شود مقایسه کرد. خوشبختانه والیبال و بسکتبال نسبت به سایر رشته‌ها وضعیت بهتری دارد و از نظر مالی وضعیت بد نیست ولی در بقیه رشته‌ها بازیکنانی هستند که یک صندوقچه مدال و افتخار دارند ولی از پول خبری نیست.

* به عنوان بازیکنی که در تیم جوانان در بین بهترین های جهان قرار گرفتی، عضو تیم ملی بزرگسالان هم شدی و بعنوان مهره اصلی در تیم باریج اسانس بازی می کنی، آیا مسئولان انتظاراتی را که داشتی برآورده کردند؟
از آنها انتظاری ندارم(با خنده).
من والیبال را بخاطر پاداش و این چیزها بازی نمی‌کنم. والیبال را به خاطر والیبال بازی می‌کنم، بازی می‌کنم که افتخارات بیشتری کسب کنم من نباید بگویم چون مقام آوردم برای من کاری بکنید. هرچند کاری نکردند و من هم انتظاری ندارم.
همین که تشکر کردند کافی بود. (با خنده)
البته این عناوین و افتخارات مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند و باید بهتر بازی کنم تا هواداران هم راضی باشند.

* واقعا از مسئولان انتظاری نداری؟
ببینید کاری را که باید مسئولان انجام می‌دادند و دل مردم را شاد کنند و به یک شهر انرژی بدهند 2 باشگاه توزین الکتریک و باریج اسانس انجام می‌دادند. هر هفته هواداران با همه مشغله و گرفتاری که در زندگی دارند در سالن خودشان را تخلیه می‌کردند، تیم محبوبشان را تشویق می‌کردند و شاد می‌شدند و فضای شهر فضای خوبی شده بود. این کاری بود که مسئولان شهرستان کاشان باید می‌کردند و نکردند. حالا حداقل کمک کنند این دو باشگاه به ادامه کار امیدوار باشند و حداقل به این دو باشگاه توجه بیشتری کنند. همکاری هم شده اما باید بیشتر هوای این 2 تیم را داشته باشند.

* در مورد مرحوم حجازی و نقش او در والیبال کاشان و این باشگاه چه نظری داری؟
مهندس حجازی واقعاً آدم خوبی بود. مرحوم حجازی اگر این تیم را تشکیل نداده بود من هم الان اینجا نبودم و دوره‌ای که رفتم ایتالیا در سن 17 سالگی از مهندس حجازی یک پراید جایزه گرفتم و خیلی برای من دلگرم کننده بود در آن سن و سال. خیلی دوست داشتم برای تیم مهندس حجازی بازی کنم و گوشه‌ای از زحمت‌هایی که برای من کشید را جبران کنم. الآن هم با وجود اینکه در بین ما نیست، یکی از دلایلی که من از کاشان جای دیگری نرفتم شخصیت مهندس حجازی بود.

* برنامه‌ای برای لژیونر شدن داری؟
صددرصد. من از زمان بهنام محمدی والیبال را دنبال می‌کردم. خیلی والیبال را دوست داشتم. بهنام محمودی چون بازیکن خیلی خوبی بود، والیبال ما را به دنیا معرفی کرد و اگر مشکل سربازی من حل شود صددرصد دوست دارم به اروپا بروم.

به نظر می رسد بازی بهنام محمودی را خیلی می پسندی؟
بله، من بازی میرکوویچ پشت خط زن صربستان را خیلی دوست داشتم. در داخل هم بهنام محمودی.

امکان حضور شما در سوپر لیگ به عنوان سرباز وجود دارد؟
  باشگاه سایپا بازیکنان سرباز را در اختیار می‌گیرد. البته30 درصد قراردادمان را باید به فدراسیون بدهیم.

* برای ادامه تحصیل چه برنامه ای داری؟
من امسال پیش‌دانشگاهی هستم، البته یک واحد نگه داشتم از سال قبل که امسال سرباز نشوم تا بتوانم در تیم ملی جوانان حضور داشته باشم اگر سرباز می‌شدم باید گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه می‌آوردم و چون نمی‌توانستم در دانشگاه ثبت‌نام کنم این کار را کردم.

* رشته مورد علاقه‌ات چیست؟
من مترجمی زبان را خیلی دوست دارم چون قبلاً هم 5 سال کلاس زبان رفتم، زبان را خیلی دوست دارم، اگر نشد تربیت بدنی.

* خانواده در موقعیت تو چقدر نقش داشت؟
نیمی از موفقیت هایم را مدیون خانواده‌ام هستم. پدرم هر شب سر تمرین من می‌آید و از نزدیک نگاه می‌کند و این از آغاز فعالیت من در والیبال تا امروز وجود داشته و این باعث دلگرمی من می‌شد. مادرم هم خیلی برای من زحمت کشیدند و امیدوارم بتوانم یک جوری زحمت‌های آنها را جبران کنم، هرچند که نمی‌شود زحمت پدر و مادر را جبران کرد اما امیدوارم گوشه‌ای از آن را جبران کنم.

* با هواداران تیم چه صحبتی داری؟
تماشاچیان ما خیلی خوب هستند و در بازی‌هایی که در کاشان انجام دادیم فقط 2 بازی را باختیم، و به جز بازی با پیکان در تهران را که من معتقدم رسانه‌ها هم در انعکاس اخبار آن زیاده‌روی کردند مشکلی ایجاد نشد. معتقدم در آن بازی خیلی از کارهایی که انجام شد کار تماشاچیان ما نبود البته برخی اقدامات از سوی تماشاچیان ما هم رخ داد که قابل قبول نبود. ما تماشاچیان خوبی داریم و تیمی هم در فصل قبل نبود که به کاشان بیاید و ناراضی باشد و فحاشی از طرف هواداران ما به آنها شده باشد و امیدوارم امسال هم فقط تیم خودمان را تشویق کنند. از همه آنها تشکر می‌کنم و از اینکه به ورزشگاه آمدند و باعث دلگرمی ما شدند تشکر می‌کنم و اگر بتوانند حاشیه‌ها را کم کنند خیلی عالی می‌شود.

* و حرف آخر...
تشکر می‌کنم از پدر و مادرم که برای من خیلی زحمت کشیدند، مهندس حجازی، مربیانم آقایان شجاعی، ست کوویچ، ولاسکو، هواداران تیم و از شما که این فرصت را فراهم کردید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
امید وارم لحظات خوبی را در این وبلاگ سپری کنید (محمدرضا صالحی)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 9
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 2,010
  • بازدید کلی : 26,125
  • کدهای اختصاصی

    کریستیانو رونالدو


    کد لوگو حمایت از تیم پرسپولیس





    پخش زنده حرم

    دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

    هر چی بخواهی

    دریافت كد ختم صلوات